Kunsten å booke møter!
Oct 17, 2013
Avgjørende faktorer når du skal booke møter:
1. Selg møtet! Ikke fall for fristelsen å selge pr. tlf.
2. Book møter på faste tidspunkter. Du må være 100% dedikert for å få mest mulig ut av booking tiden.
3. Vis entusiasme og vær mentalt tilstede.
4. Speil kunden innledningsvis. Ved å lytte til kundens første ord hører du lett hvilke modus han/hun er.
Spør heller om å få ringe igjen om kunden virker stresset.
Spør heller om å få ringe igjen om kunden virker stresset.
5.Gi kunden en kort info på hvorfor akkurat du vil ha et møte med han, og ikke så mye informasjon at han får gjort seg opp noen mening om behovet.
6. Ta brodden av innvendinger. Får du masse spørsmål/innvendinger, si for eksempel dette.
– Flott at du spør, og fortell deretter kunden at du vil komme tilbake til det når dere møtes.
– Flott at du spør, og fortell deretter kunden at du vil komme tilbake til det når dere møtes.
7. Husk at det sjelden passer at du ringer.
8. Prospekterer du selv, så påse at du booker møter i ca samme området.
9. Gi alltid kunden to møtealternativer! (Passer det at vi møtes torsdag eller fredag?)
10. Alle har knapt med tid, inklusiv deg selv. Fortell derfor kunden at du er i hans område på torsdag og fredag denne uken, og spør hvilke av dagene det passer best for han.
11. Påse at alle beslutningstagere er med i møtet.
12. Når møtet er booket, så send alltid kunden en møtebekreftelse.
13. Bygg opp en bookemal, og ikke minst lag en mal for hva du vil møte av innvendinger.
TREN! Husk at malen skal bare brukes som et styringsverktøy. Ikke sitt å les rett av, det vil kunden evt merke
Om Henning Aarsand
Hjelper bedrifter med å nå målene sine! Forretningsutvikling, markeds/salgskommunikasjon og eierinteresser i forskjellige selskaper. Trenger din bedrift hjelp til å nå målene?
Ta kontakt: Henning Aarsand – 47 45 00 20 40 eller henning.aarsand@gmail.com
Tags:
Du som leder, Salgs tips
Category: Gjesteblogger